8 sfaturi – fotografia de stradă noaptea

Fotografia de stradă noaptea e puțin mai dificilă. Lumină scăzută, blitz-ul pe care nu toți ni-l permitem și multe alte probleme face sa fie greu abordabilă. Iată câteva idei cum ați putea să nu vă opriți când soarele a apus:

1. Ridicați expunerea la +( corecția expunerii)

Noaptea oamenii sunt luminați diferit. Din lateral sau spate.Sau vor fi diferite surse de lumină: becuri de stradă, faruri de la mașini, luminile din vitrine. Atunci oricât de atent ai expune pe un subiect posibilitatea ca aparatul sa citească pe o zona mult mai bine luminată ca subiectul tău. Atunci e bine sa crești expunerea cu +1 sau uneori chiar mai sus. Ca sfat alternativ încercați să nu aveți în fata camerei lumini de la mașini sau stradală ( va da peste cap metteringul )

Orville Robertson NYC street photographer

2. Creste ISO

Clar o soluție viabilă doar pentru aparatele care scot o calitate acceptabila la iso mare. Dar dacă nu va deranjează grainul apărut la iso mare atunci porniți la treabă. La ce folosesc eu ( d90 Nikon) pot urca pană undeva la 1250 și sunt mulțumit de rezultate ( după o scurtă prelucrare)

Andrei Weingold- Eskimo

3. Surprinde mișcarea ca alternativa la viteza de declanșare mică

Noaptea folosesc viteză de declanșare mică ( undeva pe la 1/30 sau 1/50). De multe ori fără să vreau acel moțion care apare datorită vitezei mici poate oferi un plus la poză. Cred că poza lui Winograd  de mai jos nu mai necesită explicații. Puteți deci sa încercați și alternative la înghețarea imaginilor.

Garry Winograd

5 Trageți RAW.

Formatul RAW va v-a permite a creste expunerea în post procesare cu aproximativ o treaptă fără să afectați calitatea imaginii prea mult. Go for RAW.

6. Folosiți obiective fixe cu deschidere mică ( f1.4 f1.8  f2)

Sfatul e unul clar. Cu cat f mai mic cu atât posibilitatea de a folosi la maxim lumina creste.Precum și viteza de declanșare.  În combinație cu ISO ridicat poate face ca noaptea sa devină zi ( retoric ). În poza de mai jos am folosit un film de iso 400 cu un 50 mm pus pe f1,8. Poza a fost făcuta noaptea târziu. Timpul de expunere a fost undeva pe la 1/50-1/60 ( zic ceva cu aproximație)

Andrei Weingold-Crossing

7. Convertiți în alb negru

Orice fotograf știe ca noaptea balansul de alb este dat peste cap. Lumina stradală fie e galbenă ( pentru că becurile sunt mai ieftine), fie ai o multitudine de surse de lumină diferite și atunci balansul de alb e distrus. Mă refer aici la cei săraci ca mine care nu își permit expo-disc. Soluția este convertirea în alb negru unde problema de balans de alb dispare.

8. Căutați lumina

Oriunde ați fi orice sursă de lumină ajuta. Folosiți orice găsiți. În oraș sursele de lumină sunt la tot drumul. Pot oferi umbre superbe. Expuneți pe umbre și faceți siluete. Misterul oferit de acest tip de fotografie prinde bine.

Erick Kim - "The Conductor" - Downtown Los Angeles

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s