Despre cum se invață fotografia

Mai demult am citit Evanghelia după Toma descoperită la Nag Hammadi, Egipt în decembrie 1945.  Este una din scrierile care nu au fost acceptate de Biserică pentru că conține idei specifice gnosticilor: mântuirea stă în cunoașterea de sine și în cunoașterea supremă (gnoza); nu oricine reușește să acceadă la aceasta. Așa este și cu fotografia. Nu se învață ci se simte. Este o trăire, un sentiment născut din interior care ia naștere în momentul în care apăsați declanșatorul.

Știu că la început noțiunile năucitoare gen iso, obturator, f-stop, diafragmă pot speria majoritatea. Dar nu este nevoie de nimeni să vă zică ce fac. Mai ales să vă ceara bani cu nemiluita pentru o slabă informare tehnică pe care o puteți realiza și prin frunzărirea internetului. Ceea ce nu se poate învăța este ceea ce simți. Degeaba ești atotștiutor în ale tehnicii, degeaba ai aparatură de mii de euro dacă inima e neagră și nu vede mai departe de propriul nas.

De aceea dragii mei nu vă pot spune cum se învață fotografia pentru că deja știți singuri răspunsul la aceasta întrebare. Știți că nu e nevoie de milioane pentru a învăța tehnica fotografiei. Nu e atât de grea pe cat ne fac asa zișii fotografi sa credem. Pentru cei ce au ochi și inimă totul vine de la sine. Și mai știți ca nu trebuie să faceți fotografie să vă placă alții creațiile, ci o faceți pentru voi, pentru a transforma acea imagine blocată pe retină într-o formă digitală sau pe film.

Nu mai faceți tehnică ci fotografiați. Căci cei care vă vor spune că tehnica e cea mai importantă au uitat de mult cum e sa simți o imagine.

Și voi încheia cu o lege a lui Murphy care se aplică perfect la tot ce am scris mai sus:

Cei ce au primesc. Cei ce pot ­ fac. Cei ce nu pot ­ ii învață pe alții. Cei ce nu-i pot invata pe altii ­ administreaza.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s